kudlaczpl
Administrator
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: S-c
|
Wysłany: Nie 10:24, 30 Kwi 2006 Temat postu: Tutorial: Pierwsza grafika w ASCII krok po kroku. |
|
|
1. Co jest potrzebne?
Do pracy potrzebujemy następujące programy:
Kod: | Java Ascii Versatile Editor
Notatnik
Adobe Photoshop lub jakiś inny program graficzny |
Program Java Ascii Versatile Editor możemy pobrać ze strony [link widoczny dla zalogowanych] (jeżeli jest niedostępna to goglujemy fkorz ;>).
2. Instalacja i uruchomienie JAVE
Najpierw pobieramy program Java Runtime 1.2 lub wyższą (http://java.sun.com/getjava/), następnie ją instalujemy. Nie będę opisywał przebiegu instalacji Javy, ponieważ jest ona dosyć prosta. Wreszcie pobieramy program JAVE (http://www.jave.de/download/jave5.zip) i rozpakowywujemy go. To jeszcze nie koniec. Aby praca była przyjemniejsza pobieramy dodatkowo czcionki FIGlet, czy cuś takiego (gdzieś tam są na tym sajcie).
Po rozpakowaniu jave5.zip ujrzymy coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Te Figlety rozpakowywujemy i kopiujemy do folderu fonts tam, gdzie wypakowaliśmy JAVE (Pulpit/jave5/fonts). To wszystko. JAVE odpalamy w ten sposób:
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Zmalujmy coś pierwszy raz
Rysowanie za pomocą ASCII jest prostsze niż mogłoby się wydawać. Wiem, z początku przychodzą myśli "Jezuu! To musi być wyjątkowo żmudne." Chodzi o to, żeby się takimi myślami nie zniechęcać. Odpalamy JAVE i macamy, znaczy się badamy obszar działania.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie ładujemy jakiś obrazek przez File -> Open. Po tym zabiegu powinno się pojawić nam takie okno:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przycisk Batch Convertion wywołuje dialog służacy do zapisywania obrazka w postaci ciągu literek i cyferek, ale nie tego chcemy.
W zakładce Image processing regulujemy obrazek. Sugeruję niczego nie zmieniać, gdyż potem będzie to wyglądało nieciekawie. ; )
Conversion i Output pomagają nam ustalić jak to ma wszystko wyglądać, czyli odstępy między literkami i takie inne. Ja użyłem do swojej pracy algorytm "Felt Pen".
Po zabawie suwakami klikamy na Insert. Program zapyta czy użyć skonwertowanego obrazu jako znaku wodnego. Klikamy co chcemy, gdyż nie jest zbyt to nam potrzebne.
Po kliknięciu na Yes powinno wszystko wyglądać tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wybieramy Save As z menu File i zapisujemy w postaci pliku tekstowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
No i w zasadzie to już wszystko. Wygląda nieciekawie w czerni, wiem. Pobawimy się teraz w pokolorowanie tego czegoś za pomocą Adobe Photoshop.
4. Majstrowanie w Photoshopie
Najpierw odpalamy obrazek, który użyliśmy na samym początku w JAVE.
Z menu Edit wybieramy Deffine Pattern i wpisujemy coś tam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tworzymy nowy obszar działania. Najlepiej, żeby miał TAKIE SAME wymiary jak nasz obraz. Z Notatnika wycinamy te nasze literki i wklejamy do Photoshopa w postaci tekstu. Jeżeli tekst się nie mieści to dopasowywujemy go.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zbliżamy się powoli do końca. Jeszcze tylko zaznaczamy warstwę tekstu wybieramy Layer - Layer Style - Pattern Overlay i to co wczesniej zdefiniowaliśmy. ;)
[link widoczny dla zalogowanych]
Czasami literki mogą się rozkleić, o coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wtedy klikamy w Pattern Overlay na "Snap to Origin" i tyle.
Enjoy!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|