SSCR
bla, bla... takie tam ;p forum programu SSCR - najprostszej przeglądarki świata napisanej na własne potrzeby... ;~
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum SSCR Strona Główna
->
Grafiki w ASCII
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
SSCR 3
----------------
Wersja Lite
SSCR 2 FINAL
----------------
Błędy
Patch
SSCR 2 Beta2
----------------
Błędy
SSCR 2 Beta1
----------------
Błędy
Pozostałe
----------------
Starsze wersje programu
Propozycje
Grafiki w ASCII
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
kudlaczpl
Wysłany: Nie 10:24, 30 Kwi 2006
Temat postu: Tutorial: Pierwsza grafika w ASCII krok po kroku.
1. Co jest potrzebne?
Do pracy potrzebujemy następujące programy:
Kod:
Java Ascii Versatile Editor
Notatnik
Adobe Photoshop lub jakiś inny program graficzny
Program Java Ascii Versatile Editor możemy pobrać ze strony
http://www.jave.de/
(jeżeli jest niedostępna to goglujemy fkorz ;>).
2. Instalacja i uruchomienie JAVE
Najpierw pobieramy program Java Runtime 1.2 lub wyższą (http://java.sun.com/getjava/), następnie ją instalujemy. Nie będę opisywał przebiegu instalacji Javy, ponieważ jest ona dosyć prosta. Wreszcie pobieramy program JAVE (http://www.jave.de/download/jave5.zip) i rozpakowywujemy go. To jeszcze nie koniec. Aby praca była przyjemniejsza pobieramy dodatkowo czcionki FIGlet, czy cuś takiego (gdzieś tam są na tym sajcie).
Po rozpakowaniu jave5.zip ujrzymy coś takiego:
Te Figlety rozpakowywujemy i kopiujemy do folderu fonts tam, gdzie wypakowaliśmy JAVE (Pulpit/jave5/fonts). To wszystko. JAVE odpalamy w ten sposób:
3. Zmalujmy coś pierwszy raz
Rysowanie za pomocą ASCII jest prostsze niż mogłoby się wydawać. Wiem, z początku przychodzą myśli "Jezuu! To musi być wyjątkowo żmudne." Chodzi o to, żeby się takimi myślami nie zniechęcać. Odpalamy JAVE i macamy, znaczy się badamy obszar działania.
Następnie ładujemy jakiś obrazek przez File -> Open. Po tym zabiegu powinno się pojawić nam takie okno:
Przycisk Batch Convertion wywołuje dialog służacy do zapisywania obrazka w postaci ciągu literek i cyferek, ale nie tego chcemy.
W zakładce Image processing regulujemy obrazek. Sugeruję niczego nie zmieniać, gdyż potem będzie to wyglądało nieciekawie. ; )
Conversion i Output pomagają nam ustalić jak to ma wszystko wyglądać, czyli odstępy między literkami i takie inne. Ja użyłem do swojej pracy algorytm "Felt Pen".
Po zabawie suwakami klikamy na Insert. Program zapyta czy użyć skonwertowanego obrazu jako znaku wodnego. Klikamy co chcemy, gdyż nie jest zbyt to nam potrzebne.
Po kliknięciu na Yes powinno wszystko wyglądać tak:
Wybieramy Save As z menu File i zapisujemy w postaci pliku tekstowego.
No i w zasadzie to już wszystko. Wygląda nieciekawie w czerni, wiem. Pobawimy się teraz w pokolorowanie tego czegoś za pomocą Adobe Photoshop.
4. Majstrowanie w Photoshopie
Najpierw odpalamy obrazek, który użyliśmy na samym początku w JAVE.
Z menu Edit wybieramy Deffine Pattern i wpisujemy coś tam.
Tworzymy nowy obszar działania. Najlepiej, żeby miał TAKIE SAME wymiary jak nasz obraz. Z Notatnika wycinamy te nasze literki i wklejamy do Photoshopa w postaci tekstu. Jeżeli tekst się nie mieści to dopasowywujemy go.
Zbliżamy się powoli do końca. Jeszcze tylko zaznaczamy warstwę tekstu wybieramy Layer - Layer Style - Pattern Overlay i to co wczesniej zdefiniowaliśmy. ;)
Czasami literki mogą się rozkleić, o coś takiego:
Wtedy klikamy w Pattern Overlay na "Snap to Origin" i tyle.
Enjoy!
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin